Algemeen nieuws April

Koningsspelen bij MHC Woerden een daverend succes!

Vorig jaar konden de Koningsspelen niet doorgaan, maar dit jaar konden de kinderen op vrijdag 23 april wel van start tijdens het sportieve Oranjefeest!

Samen met het Beweegteam Woerden organiseerden Olaf en Mats van de H1 van MHC Woerden het onderdeel hockey bij ons op de club.

Bijna 300! leerlingen uit groep 5 ,6, 7 of 8 van acht basisscholen uit Woerden kregen een sportieve clinic. Op een leuke en uitdagende manier maakten de kinderen kennis met de sport op de vereniging. Er werden verschillende slagtechnieken geoefend, spelvormen gedaan en oefenwedstrijdjes gespeeld.

Elke klas kreeg een clinic van 50 minuten en bleef gedurende de hele clinic in zijn eigen ‘bubbel’. Tijdens de clinic had elke ‘bubbel’ de beschikking over een eigen veld (of velden) zodat zij voldoende afstand konden houden van andere ‘bubbels’. Daarnaast waren er steeds één of meerdere coronacoördinatoren aanwezig die de klassen opvingen bij aankomst en had de club met behulp van het Beweegteam en de hockeybond een waterdicht coronaprotocol met looproutes en schoonmaakschema’s gemaakt om de clinics veilig te kunnen laten verlopen. Tussen de clinics werd een pauze gehouden om alle materialen weer schoon te maken.

De Koningsspelen waren een groot succes! Het was een groot Oranjefeest vol sportende kinderen.

Een speciaal woord van dank gaat uit naar de organisatoren Olaf en Mats, maar zeker ook naar de aanwezige hockeyers van H1 en D1 voor het geven van de clinics, de corona-verantwoordelijken, coördinatoren, overige vrijwilligers en Hanneke voor de lunch!