Algemeen nieuws September

Coronadiensten in het weekend

Beste spelers, coaches, managers & ouders,

Met veel plezier en enthousiasme zijn we aan het nieuwe hockeyseizoen begonnen. Het is fijn dat er op zaterdag en zondag weer wedstrijden gespeeld worden. Corona lijkt dan ver weg. Maar dat is het niet en dat betekent dat wij als hockeyclub gehouden zijn aan richtlijnen van RIVM / Rijksoverheid. Een van die richtlijnen schrijft ons voor dat we op de club coronaverantwoordelijken zichtbaar aanwezig moeten hebben, op het moment dat het clubhuis open is en het complex toegankelijk voor publiek.

Voor de komende weekenden zijn de aanmeldingen voor het vervullen van een dienst als coronaverantwoordelijke onvoldoende om de benodigde bezetting rond te krijgen. We zien geen andere mogelijkheid dan de taak als corona-verantwoordelijke toe te wijzen, zoals we bardiensten toewijzen. Met flexibiliteit in de barbezetting kunnen we een deel van de ingedeelde barouders als corona-verantwoordelijken inzetten.

Komende weekenden maken we voor de zaterdagen zoveel mogelijk gebruik van de door coaches ingedeelde ouders voor bardiensten. Mochten we op die manier niet rondkomen, dan zullen we coaches benaderen voor het aanvullend toewijzen van een dienst. Voor de zondagen doen we iets soortgelijks en zullen we een aanvullend beroep doen op seniorenteams.

We doen een dringend beroep op eenieders medewerking om goed invulling te geven aan de richtlijnen. Om hockey mogelijk te blijven maken, maar bovenal voor ons aller gezondheid. Dat kan alleen als we het samen doen.

Het bestuur,

Gerard Breukelman, Luuk Kornelius, Willem van der Heijden, Arjen Wildemans, Leendert Maris, Marc Klooster en Lara van Dijk