Algemeen nieuws Mei

Ook onze (jong-) seniorenleden, G-hockey, trimmers en veteranen mogen weer hockeyen!

Met veel plezier nodigt het bestuur van MHC Woerden onze volwassen leden uit om de komende week weer te komen hockeyen. Zoals de meesten van jullie wel zullen hebben gehoord, mag vanaf maandag 11 mei 2020 iedereen ouder dan 18 jaar, weer buiten sporten en bewegen. Dit uiteraard wel met inachtneming van de anderhalve meter afstand van elkaar. Om aan deze voorzichtige herstart op de juiste manier invulling te kunnen geven heeft het bestuur van MHC Woerden in overleg met de gemeente Woerden het MHCW-coronaprotocol ook van toepassing verklaard op (jong)seniorenleden, G-hockey-, trimmers en veteranenteams.

De belangrijkste aanvulling op de reeds bekende richtlijnen van het coronaprotocol (voor de jeugd) is dat aanvoerders van alle seniorenteams (met uitzondering van G-hockey) minimaal 24 uur voor aanvang van de training een coronavrijwilliger dienen aan te melden en wel   via: [email protected].

Deze vrijwilliger is een halfuur voor het begin van de training aanwezig tot maximaal een halfuur na de training. De betreffende persoon mag zelf niet meetrainen, maar helpt bij het handhaven van het coronaprotocol en ruimt na afloop van de training de materialen op. De aanwezigheid van een vrijwilliger is een voorwaarde voor het team om te mogen trainen.

Gewijzigde trainingstijden

Omdat jeugdteams vanaf de C-leeftijd op een heel veld trainen conform de bepaling van de KNHB, zitten de velden door de week al tot laat vol. Daardoor is het helaas meestal niet mogelijk om op de oude vertrouwde trainingsdagen en -tijden te kunnen trainen. Ook de zondagmiddag zal daarom worden benut om alle volwassen te kunnen laten hockeyen. Het nieuwe trainingsschema staat vanaf vandaag (zondag 10 mei) om 19.00 uur in de MHC Woerden-app.

Het bestuur bedankt alle vrijwilligers die het trainen onder deze omstandigheden mogelijk maken en wenst alle (jong)seniorenleden, G-hockey, trimmers en veteranen heel veel hockeyplezier!