Algemene informatie Jongste Jeugd

Bij MHC Woerden kan je al vanaf 5 jaar samen met leeftijdgenootjes hockeyen. Je begint dan spelende wijs kennis te maken met hockey, dit heet funky hockey waarbij met speciale sticks en zachte ballen wordt gespeeld. Als je 6 jaar bent train je mee als Benjamin en neem je na de winterstop deel aan de mini kaboutercompetitie. Vanaf 7 jaar tot en met ongeveer 10 jaar ga trainen en op zaterdag uit- en thuis wedstrijdjes spelen.

Bij de Jongste Jeugd speel je, afhankelijk van de leeftijd, in teams van 3, 6 of 8 kinderen. Ook wordt de grootte van het speelveld en de speeltijd per categorie aangepast. Speelplezier staat voorop!

Jongste Jeugdhockey zien wij als een speel- en leerperiode. Winnen of verliezen is hierbij niet belangrijk. Jongste Jeugdhockey is de opbouw naar elftalhockey. Teambuilding, sportiviteit en respect spelen daarbij een zeer belangrijke rol. Samen met de Trainer en Coach vorm je een hecht team waarmee je wekelijks op het hockeyveld speelplezier hebt. Op deze manier ontwikkelen we samen de kinderen op sociaal en hockey technisch gebied.

Wat heb je nodig? Wil je kennismaken met hockey? Dan heb je alleen scheenbeschermers en bitje nodig (dit koop je al voor een klein bedrag bij de sportwinkel). Een hockeystick hebben wij voor je op de club te leen. Ga je echt meetrainen en wedstrijdjes spelen dan is het aan te raden ook hockeyschoenen en een eigen hockeystick te kopen.

Kom je ook hockeyen? Bij ons mag je het eerst 3 maanden gratis uitproberen en met ons meetrainen. Op deze manier kan je echt goed kennis maken met hockey en alle leuke dingen die hockey bij MHC Woerden je kan bieden!

De wat meer praktische zaken:

•   •  Haar in een staart
  •   •  Geen sieraden/horloges
  •   •  Het is niet toegestaan om caps, petten of andere hoofddeksels te dragen
  •   •  Hockeyschoenen geschikt voor kunstgras
  •   •  Voor trainingen: comfortabel zittende sportkleding
  •   •  Sokken worden over de scheenbeschermers gedragen
  •   •  Voor wedstrijden is het officiële MHC Woerden tenue (verkrijgbaar bij Intersport
  •     Twinsport in Woerden) verplicht