Algemene Informatie Jeugd

Bij MHC Woerden spelen de junioren in de regel hun veldwedstrijden op zaterdag. In voorbereiding op hun wedstrijden trainen zijn 2x in de week op het veld. Tijdens de winterstop wordt er in de zaal gehockeyd, zowel de trainingen als de wedstrijden. Zaalwedstrijden vinden op zaterdagen en zondagen plaats.

Bij hockey zijn scheenbeschermers en gebitsbeschermer verplicht (zonder geen training en geen wedstrijd). Eén keer per jaar, aan het begin van het seizoen, organiseert MHC Woerden een bitjes- hapdag. U kunt dan uw kind een bitje op maat laten happen. Universele bitjes zijn te koop bij o.a. Intersport Twinsport.

•   •  Haar in een staart
  •   •  Geen sieraden/horloges
  •   •  Het is niet toegestaan om caps, petten of andere hoofddeksels te dragen
  •   •  Hockeyschoenen geschikt voor kunstgras
  •   •  Voor trainingen: comfortabel zittende sportkleding
  •   •  Sokken worden over de scheenbeschermers gedragen
  •   •  Voor wedstrijden is het officiële MHC Woerden tenue (verkrijgbaar bij Intersport
  •     Twinsport in Woerden) verplicht

De KNHB verplicht jeugdspelers vanaf de B-jeugd het spelregeldiploma te halen. Alle jeugdleden van MHC Woerden die de B-leeftijd bereiken, worden uitgenodigd voor het spelregelexamen en de voorbereiding daarop. Er wordt een online leeromgeving aangeboden en er worden oefenavonden georganiseerd in aanloop naar het spelregelexamen. Wie daarvoor slaagt wordt door de Hockeybond (KNHB) ingeschreven als clubscheidsrechter en is bevoegd om (officiële) wedstrijden te fluiten.