Algemene informatie Senioren

Hockeyen doe je bij MHC Woerden, dus óók als je 18+ bent! Er zijn verschillende competities, waaraan je kan deelnemen, elk voor een speciale doelgroep. Meer informatie vind je hier.

De seniorenteams van MHC Woerden spelen in de regel hun veldwedstrijden op zondag. Alleen de Trimmers hebben hun competitie op maandagavonden.

Bij hockey zijn scheenbeschermers en gebitsbeschermer verplicht (zonder geen training en geen wedstrijd). Twee keer per jaar, aan het begin van het seizoen, organiseert MHC Woerden een bitjes hapdag. U kunt dan een bitje op maat laten happen. Universele bitjes zijn te koop bij o.a. Intersport Twinsport.

Meer praktische zaken:

•   •  Geen sieraden/horloges
  •   •  Het is niet toegestaan om caps, petten of andere hoofddeksels te dragen
  •   •  Hockeyschoenen geschikt voor kunstgras
  •   •  Voor trainingen: comfortabel zittende sportkleding
  •   •  Voor wedstrijden is het officiële MHC Woerden tenue (verkrijgbaar bij Intersport
  •       Twinsport in Woerden) verplicht

Senioren spelen in een team van 11 veldspelers en maximaal 5 wisselspelers. Een wedstrijd bestaat uit 4 kwarten van elk 17,5 minuut. Elke wedstrijd kent 2 korte pauzes van 2 minuten, tussen het eerste en het tweede kwart en tussen het derde en vierde kwart, en een langere pauze van 5 minuten tussen het tweede en derde kwart.