G-Hockey

Voor wie

G-hockey is bedoeld voor kinderen, jongeren en volwassenen woonachtig in de regio Woerden, waarbij de verstandelijke beperking van dien aard is, dat zij niet mee kunnen komen met leeftijdsgenoten binnen het reguliere hockeyteam. Ook kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum of vanwege een andere beperking (bijv. doofheid, spraakstoornis, ADHD) zijn van harte welkom

Het doel van G-hockey bij MHCW is om spelenderwijs de basisvaardigheden van hockey aan te leren en wedstrijden in de regio competitie te spelen. Hierbij ligt het accent op spelplezier en vertrouwen in eigen kunnen en mogelijkheden en niet op de beperking. Tijdens de wedstrijden gelden de ParaHockeyregels (6 tegen 6). Deze worden, indien nodig, aangepast aan de individuele mogelijkheden en behoeften van de spelers. Alles is er verder op gericht de spelers binnen hun mogelijkheden plezier in sport te laten ervaren.

Wanneer

Wij trainen elke maandag van 18.00 tot 19.00 bij MHCW. De training staat onder deskundige leiding. Het G-hockey speelt zich af te midden van de MHCW jeugdleden en centraal op de MHCW velden. Integratie staat hoog in het vaandel. Daarnaast spelen we enkele wedstrijden per jaar op zaterdag.

De training

De trainingen kennen een duidelijke structuur. De spelers worden geacht 10 minuten voor aanvang van de training aanwezig te zijn, een moment waarop bijzonderheden kunnen worden doorgegeven. Van iedere sporter is een Trainingskompas aanwezig waarop, indien relevant, motorische beperkingen (bv. spierzwakte), medische gegevens (bv. suikerziekte) en bijzonderheden t.a.v. communicatie (bv. verminderd gehoor, stotteren, slecht praten) staan vermeld, zodat hiermee rekening kan worden gehouden. De training start met gezamenlijk inlopen en warming-up. Daarna worden de sporters opgesplitst in kleine groepjes. Afhankelijk van het aantal spelers). Oefeningen in pushen en slaan worden afgewisseld met spelletjes waarbij wordt gelopen met de bal en om pionnen moet worden geslalomd. Technische oefeningen en oefeningen waar meer bij moet worden gelopen wisselen elkaar af. Aan het eind van de training wordt er een wedstrijdje gespeeld.

Wanneer uw kind interesse heeft in hockey, biedt MHC Woerden drie maanden gratis trainingen aan. Deze trainingen zijn bedoeld om uw kind kennis te laten maken met hockey en om de trainster te laten kijken of hockey geschikt is voor uw kind. Na deze drie maanden zal de trainsters samen met de ouders kort terugkijken op de gezamenlijke ervaringen en bespreken hoe we verder gaan. U kunt uw kind aanmelden voor de proeftrainingen via [email protected]

Graag tot ziens op het sportveld!

Met sportieve groet,

G-Hockey MHC Woerden