Wedstrijden Jeugd

Bij MHC Woerden spelen de junioren in een team van 11 veldspelers en maximaal 5 wisselspelers. Een wedstrijd bestaat uit 4 kwarten van elk 17,5 minuut. Elke wedstrijd kent 2 korte pauzes van 2 minuten, tussen het eerste en het tweede kwart en tussen het derde en vierde kwart, en een langere pauze van 5 minuten tussen het tweede en derde kwart. In de regel worden de veldwedstrijden van de jeugd op zaterdag gespeeld.

Alle organisatorische en praktische zaken voor de wedstrijden lopen via de wedstrijdsecretaris Jeugd:

• •  Speeldagenroosters
  • De KNHB publiceert in aanloop naar de zomer speeldagenkalenders voor het volgende seizoen. De poule-indelingen en competitieschema’s worden een aantal weken voor aanvang van de competities gepubliceerd, waarna de clubs de speeltijden kunnen gaan plannen. Gebruik hiervoor de menu's hieronderafgebeeld, deze menu's staan aan de rechterkant van de pagina.

• •  Speeltijden
  • Speeltijden worden uiterlijk de maandagavond 19:00u voorafgaand aan de wedstrijddag gepubliceerd via de KNHB Standenmotor. Kort daarna zijn deze zichtbaar in de MHC Woerden app of op de website.

• •  Bardiensten
  • Bij MHC Woerden dragen barcoaches verantwoordelijkheid voor de bar en het clubhuis op de zaterdag. Ouders van kinderen uit thuisspelende teams worden ingedeeld om te helpen achter de bar en in het clubhuis. Coaches wijzen bardiensten toe aan ouders van kinderen in hun team. De toewijzing van de tijden, waarop teams bardienst hebben, gebeurt centraal en vind je in het actuele barrrooster.

• •  Arbitrage
  • Jeugdwedstrijden worden gefloten door clubscheidsrechters. Dit zijn jeugdleden, seniorleden, ouders of vrijwilligers die minimaal in het bezit zijn van een clubscheidsrechters-certificaat. Meer over arbitrage lees je hier.

• •  Digitaal Wedstrijdformulier (DWF)
  • Afhandelen van het DWF dient direct na de wedstrijd plaats te vinden. Via de Home-tab in de MHCW-app vind je eenvoudig de link naar het DWF. Binnen het DWF vind je een praktische handleiding voor het juiste gebruik.

• •  Contact met KNHB en de wedstrijdsecretarissen van andere hockeyclubs

De KNHB kent diverse procedures om de competitie goed te laten verlopen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan procedures rond het wedstrijdformulier, afgelastingen, dispensaties of wanneer er geen team beschikbaar is. Op www.knhb.nl zijn alle procedures overzichtelijk bij elkaar geplaatst, inclusief de meest gestelde vragen.

Het is nadrukkelijk niet de bedoeling dat teams contact opnemen met de KNHB of andere verenigingen over wedstrijd gerelateerde zaken buiten de wedstrijdsecretaris om. Moet er iets worden gevraagd aan een tegenstander of iets worden afgestemd, bijvoorbeeld een andere speeltijd, neem dan altijd contact op met de eigen wedstrijdsecretarisjongstejeugd!