Algemeen nieuws Juni

Wedstrijdverslag promotiewedstrijden D1

Helaas kon Dames 1 zich na 12 juni geen kampioen noemen. Gelukkig was er nog kans om te promoveren. Om 8:00 stonden we met drie busjes klaar om naar Upward in Arnhem af te reizen. De stemming zat er goed in ondanks het vroege tijdstip, de regen en de lange reistijd. Eenmaal aangekomen op Upward, was het tijd om de focus te pakken. De poule bestond uit zes teams, waarvan er twee zouden promoveren. Onze grootste concurrent kwam bij ons uit de buurt: HV Mijdrecht.

De eerste wedstrijd begon tegen Oosterbeek. Deze werd gewonnen 1-2 door de Woerdense dames. Vervolgens mochten wij het opnemen tegen de concurrent Mijdrecht. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en daarom eindigde de wedstrijd met 1-1. De derde wedstrijd tegen Roden was iets pittiger dan verwacht. De dames uit het noorden pakten de 2-1 winst. Na deze wedstrijd werd er druk gerekend. Hoeveel punten moesten we pakken om sowieso te promoveren? Op dit punt kon er namelijk nog van alles gebeuren, aangezien alle teams aan elkaar gewaagd waren. De vierde wedstrijd kwam er aan tegen Deurne. Deze werd gewonnen met 1-0 door Woerden. Op het veld naast ons speelde Prinsenbeek tegen Mijdrecht. Prinsenbeek stond bovenaan en dat zou ook onze laatste tegenstander zijn. Nadat Mijdrecht 3-0 won van Prinsenbeek, steeg het zelfvertrouwen bij Dames 1. "Wij kunnen dit en wij gaan die meiden pakken.” Onder luid gejuich van het Woerdense publiek ging de wedstrijd beginnen. De dames hebben de volle 25 minuten gestreden. Er werden prachtige combinaties gemaakt die zorgden voor twee heerlijke doelpunten. Het fluitsignaal ging af en we wisten het zeker: PROMOTIE!!! Na jaren hard knokken was het dan zover: Dames 1 naar de derde klasse. Samen sloten we deze mooie dag af en nog steeds zijn de meiden ontzettend aan het nagenieten.

We willen iedereen bedanken die er afgelopen zondag was. Daarnaast bedanken wij ook iedereen die ons afgelopen seizoenen heeft aangemoedigd tijdens de wedstrijden. We wensen jullie een super fijne vakantie en hopelijk tot volgend seizoen langs de lijn in de derde klasse!