Algemeen nieuws November

Heren MHC Woerden boeken ruime zege op concurrent; Dames niet in actie door coronagevallen

De heren van MHC Woerden hebben zondagmiddag een uitstekende zege weten te boeken. Tegen De Kraaien won de ploeg van Otcar Weekhout met 6-3. De dames van Mariƫl Remmerswaal kwamen niet in actie. Bij de tegenstander, Rijnvliet D1, hadden enkele speelsters het coronavirus opgelopen en dus was kon de hockey wedstrijd niet doorgaan.

Na de overwinning op het Kraaien vinden de Woerdenaren zichzelf terug op de vierde plaats in de derde klasse. Uit de eerste zeven wedstrijden werden dertien punten behaald. Met dat in het achterhoofd was het duel van afgelopen zondag belangrijk. Tegenstander Kraaien stond namelijk op een zesde plaats met negen punten. Het verschil was dus niet heel groot.

In drie van de vier kwarten werd door MHC Woerden gespeeld met veel energie en werden de juiste keuzes gemaakt. In het derde kwart werd ook met veel energie gespeeld, maar de keuzes pakten verkeerd uit. Otcar Weekhout ziet een stijgende lijn terug bij zijn ploeg die ook na tegenslagen zichzelf kunnen oprichten.

Nadat MHC Woerden op een 3-0 voorsprong was gekomen, wist Kraaien voor het eerst iets terug te doen. Nadien was het weer de beurt aan de Woerdenaren, waarna het inzakte. De 4-2 en 4-3 volgden. Na die tegenslag was het weer de beurt aan MHC Woerden. Voor de Woerdenaren trof Kasper Nieboer tweemaal doel. Bram Jansen, Brak Berk, Samuel Mik en Olaf Remmerswaal waren de overige doelpuntenmakers.

Het eerste damesteam van MHC Woerden kwam dus niet in actie. Oorspronkelijk zouden zij zondagmiddag tegen Rijnvliet in actie komen, maar dat kon niet doorgaan vanwege coronagevallen bij de tegenstander. Momenteel staan de dames op een tweede plek met acht overwinning uit evenzoveel wedstrijden. Dat alles gaat gepaard met een doelsaldo van +36. Volgende week wacht Krimpen, de nummer vijf van de ranglijst.