Algemeen nieuws September

Coronarichtlijnen per 25 september

Met ingang van 25 september gelden nieuwe coronamaatregelen. Met het wegvallen van de 1,5 meter afstandsverplichting, de mondkapjesplicht, de registratieplicht en de gezondheidscheck voor bezoekers ontstaat meer vrijheid. Er worden nog wel eisen gesteld aan de manier waarop wij omgaan met onze sportkantine (horecagelegenheid). We hebben besloten doordeweeks een andere inrichting te hanteren dan in het weekend.

In het weekend zullen we de sportkantine zo inrichten dat we enkel een afhaalfunctie aanbieden. Er mag dan in het clubhuis niet zittend eten of drinken worden genuttigd. Dat betekent dat er in het weekend geen coronatoegangsbewijs getoond hoeft te worden bij het betreden van de sportkantine. Vanaf komende zaterdag zullen we (voorlopig) niet langer gebruikmaken van coronaverantwoordelijken in het weekend.

Op trainingsavonden dat de bar open is, richten we de sportkantine zo in, dat zittend eten en drinken kan worden genuttigd en geldt dat toegang voor iedereen vanaf 13 jaar alleen met een geldig coronatoegangsbewijs is toegestaan. Hiertoe worden de aanvoerders van de teams aangemerkt als coronaverantwoordelijke en zij zien toe op het hebben van een geldig coronatoegangsbewijs van hun teamgenoten en hun bezoekers. Zij dragen deze verantwoordelijkheid over aan een teamlid, indien zij zelf verhinderd zijn. Het vervangend teamlid meldt zich bij de dienstdoende barverantwoordelijke.

We volgen de naleving en de ontwikkelingen, ook bij andere sportverenigingen, op de voet. We passen onze inrichting en richtlijnen aan, zodra daar aanleiding toe is. Heb je vragen, opmerkingen of ideeën over onze coronarichtlijnen of de naleving ervan, stuur dan een mailtje naar [email protected]

We rekenen op ieders medewerking bij de naleving van bovenstaande richtlijnen.