Corona (Nieuws en regels) Juni

Wat betekenen de versoepelingen voor ons?

Nieuws afbeelding Afgelopen vrijdag heeft het kabinet verdere versoepelingen aangekondigd. Het is fijn dat we als vereniging verder open kunnen en publiek weer welkom is. Daar hebben we lang naar uitgekeken!

We krijgen op dit moment vragen over de concrete invulling en de noodzaak voor bijvoorbeeld coronaverantwoordelijken. We wachten op de uitwerkingen in de protocollen van het NOC*NSF, KHN, de KNHB en de gemeente Woerden om te weten aan welke regels we ons nog moeten houden.

Duidelijk is dat er nog steeds beperkingen van kracht zijn. Daarop moet toezicht worden gehouden. Denk aan 1,5m afstand en het dragen van mondkapje op (binnen)ruimtes waar het niet mogelijk is voldoende afstand te houden. Ook geldt voor horeca nog het registreren en placeren. De exacte uitwerking voor sportverenigingen worden de komende dagen duidelijk(er).

Zodra hier meer over bekend en we de vertaalslag naar onze eigen vereniging hebben kunnen maken, dan zullen we dat communiceren.