Corona (Nieuws en regels) Januari

Even opfrissen: huidige coronaregels

Ondanks dat de meeste kinderen nog niet naar school mogen, starten de hockeytrainingen deze week gelukkig wel weer. Het aantal coronabesmettingen is helaas nog altijd veel te hoog, ook in Woerden. We zullen ons dus goed aan de geldende coronaregels moeten houden om te kunnen blijven hockeyen. In algemene zin geldt:

• Buiten mag iedereen vanaf achttien jaar alleen sporten op
    anderhalve meter afstand en alleen individueel of in teamverband met
    niet meer dan twee personen en maximaal 4 groepjes van 2 op een half veld. Kantine, douches en kleedkamers zijn gesloten.
  • Voor de jeugd tot achttien jaar gelden uitzonderingen. De jeugd tot
    achttien jaar mag buiten blijven sporten in teamverband zonder dat ze
    anderhalve meter afstand in acht hoeven te nemen.

Sinds de persconferentie van 14 december j.l. geldt ook voor kinderen vanaf 13 jaar voor en na het sporten een maximale groepsgrootte van 2 personen. Daarom hanteren we bij MHC Woerden de volgende regels:

• Kom niet eerder dan 5 minuten voor aanvang van de training op de club
  • Let erop dat je bij het aantrekken van je keeperspak, je scheenbeschermers en het uitrekken van jassen en broeken ook voldoende (>1,5m) afstand houdt
  • Verlaat het veld direct na de training en houd onderling voldoende
    (>1,5m) afstand
  • Blijf niet hangen bij het veld, clubhuis of de fietsenstalling; pak je fiets en vertrek
  • Fiets naar huis in groepjes van maximaal 2

We rekenen ieders medewerking en naleving van de coronaregels. Vragen
en opmerkingen kun je richten aan [email protected]