Algemeen nieuws April

Zonder corona-vrijwilligers geen trainingen mogelijk

Zoals we in onze mail van 28 april 2020 lieten weten, zijn de jeugdtrainingen sinds woensdag weer gestart. Heel fijn dat de jeugd weer lekker buiten met elkaar – maar dan wel op 1½ meter afstand voor 12 jaar en ouder – kan trainen! Maar ….. zonder voldoende corona verantwoordelijken is het niet verantwoord om de trainingen veilig door te laten gaan.

Daarom bij deze een dringende oproep om alsnog veel vrijwilligers te vragen om een shift van 2 of 2,5 uur te doen. We zoeken nog vrijwilligers voor:

- Woensdagmiddagen van 15.00 – 17.00 uur

- Maandag t/m vrijdag van 16.30 – 19.00 uur

- Dinsdag t/m donderdag 19.00 – 21.00 uur

- Vrijdag van 18.30 – 21.00 uur

Als je eigen kind bijvoorbeeld naar de training brengt op woensdagmiddag, zou het heel fijn zijn als je dan een keer (of om de week) een shift kan doen. Gezamenlijk moeten we toch voldoende vrijwilligers kunnen inplannen om de trainingen veilig te laten verlopen?

De noodzaak is erg hoog! Vanaf dinsdag 5 mei is het schema namelijk niet gevuld met voldoende vrijwilligers. En zonder voldoende vrijwilligers ….

Meld je aan met een mailtje naar [email protected].

Aandachtspunt bij de trainingen

De eerste ervaringen van gisteren en vandaag laten zien dat het best goed ging met het trainen en de 1,5 meter afstand houden. Er kwam ook een handhaver van de gemeente langs om te controleren.

We verzoeken wel dringend om op tijd (maar niet veel te vroeg 😊) naar de training te komen, want het is vervelend als er meerdere laatkomers nog moeten aanschuiven bij een training.

Wel of geen trainingen op feestdagen?

Maandag 4 mei 2020 gaan de trainingen wel door, maar om 20.00 uur wordt 2 minuten stilte in acht genomen in verband met dodenherdenking.
Op Bevrijdingsdag, dinsdag 5 mei 2020, gaan de trainingen gewoon door.
Donderdag 21 mei 2020 (Hemelvaartsdag) gaan de trainingen ook door.
Maandag 1 juni 2020 (2e Pinksterdag) gaan de trainingen ook door.

Met sportieve groet,