Algemeen nieuws Februari

Start van de veldcompetitie na de voorjaarsvakantie

Met nog een zaalweekend te gaan worden de voorbereidingen voor de veldcompetities getroffen.

Voor het plannen van de wedstrijden, bardiensten en arbitrage zijn we afhankelijk van de KNHB. Naar verwachting worden de speelschema's uiterlijk 14 februari gepubliceerd. De eerste stap is dan het controleren van de competities en waar nodig, samen met de KNHB, correcties doorvoeren. Pas daarna kunnen we speeltijden en arbitrage gaan inroosteren.

Op het moment dat de KNHB de wedstrijdschema's publiceert zijn de speeltijden nog niet bekend, maar wel welke wedstrijden uit en thuis worden gespeeld. De coaches van de (jongste)jeugdteams kunnen dan de bardiensten indelen, zodat ouders weten op welke zaterdag zij worden verwacht. Coaches dienen dit uiterlijk 20 februari te hebben gedaan.

De coach van een (jongste) jeugdteam wijst per thuiswedstrijd een ‘bartaak’ aan een ouder toe. Die bartaak is zichtbaar in de MHC Woerden app. Omdat er meer bartaken dan bardiensten zijn, volgt er een definitieve indeling: de bardienst. Een ouder die daadwerkelijk een bardienst heeft ontvangt hierover een mail. Daarin staat de precieze tijd van de bardienst vermeld. Bovendien staat op de website van de club een actueel overzicht van de definitieve bardiensten: https://www.mhcwoerden.nl/site/Default.asp?option=10017

Wanneer een team zelf een oefenwedstrijd organiseert, is het noodzakelijk dat de coach dit vooraf afstemt met het wedstrijdsecretariaat. Wanneer er bij MHC Woerden gespeeld gaat worden, kan dat alleen bij een akkoord van het wedstrijdsecretariaat. Dit in verband met de beschikbaarheid en reserveren van een veld.

Voor vragen kunnen jullie terecht bij de betreffende wedstrijdsecretaris: