Algemeen nieuws September

Bardiensten op zaterdag

Wie staan er op zaterdag achter de bar?

De barcoach coördineert op zaterdag de bar van de club. De barcoach is een vrijwilliger, die dit regelmatig doet en van alle ins en outs weet. Op zaterdag mogen (jongste) jeugdleden zelf geen bardienst uitvoeren. Ouders van (jongste) jeugdleden ondersteunen de barcoach. Een aantal ouders van (jongste) jeugdleden is vrijgesteld van bardiensten, omdat zij structureel vrijwilligerswerk voor de club verrichten.

Hoe weet ik of ik een bardienst heb?

De coach van een (jongste) jeugdteam wijst per thuiswedstrijd een ‘bartaak’ aan een ouder toe. Die bartaak is zichtbaar in de MHC Woerden app. Omdat er meer bartaken dan bardiensten zijn, volgt er een definitieve indeling: de bardienst. Een ouder die daadwerkelijk een bardienst heeft ontvangt hierover een mail. Bovendien staat op de website van de club een actueel overzicht van de definitieve bardiensten: https://www.mhcwoerden.nl/site/Default.asp?option=10017

Hoe laat heb ik een bardienst?

De start- en eindtijd van de bardienst staat in de mail èn op de site. De eindtijd van de laatste bardienst op zaterdag is lastiger voorspelbaar. We verwachten dat de ouder die dan bardienst heeft samen met de barcoach het clubhuis afsluit. Dit kan dus iets eerder, of iets later dan de genoemde eindtijd zijn.

We proberen de bardienst zoveel mogelijk tijdens de wedstrijd te plannen, dit lukt bijna altijd maar is geen ‘regel’.

Ik zie wel een bartaak in de app, maar heb geen mail ontvangen?

Dubbelcheck dan je mail en de website. Geen mail en geen vermelding op de website? Dan heb je geen bardienst.

Ik kan door omstandigheden de bardienst niet uitvoeren, wat doe ik?

Je bent zelf verantwoordelijk voor het organiseren van vervanging (de club kan hier niets in betekenen). Het niet invullen van de bardienst is geen optie: er ontstaan dan achter de bar snel problemen.