Arbitrage September

Gezocht: scheidsrechters op de zaterdag!

Komend weekend gaan de competities weer van start en gaan we  er met elkaar voor om er een leuk en sportief seizoen van te maken. De meeste voorbereidingen door de wedstrijdsecretariaten, coaches en managers zijn afgerond. Het inplannen van scheidsrechters op jeugdwedstrijden nog niet.

Komende competitieweekenden worden we geconfronteerd met de gevolgen van de dramatische scores op de spelregelexamens van vorig seizoen. In de B-lijn zijn nauwelijks jeugdspelers met een scheidsrechterkaart en daarmee vallen we terug op onze A-jeugd, waarvan het merendeel gelukkig wel een scheidsrechterkaart heeft gehaald.

Maar met alleen de A-jeugd redden we het niet. We doen daarom een dringend beroep op ouders en seniorenleden met een scheidsrechterkaart om bij te springen. Ouders en seniorleden die incidenteel een wedstrijd op zaterdag willen fluiten, kunnen aan dat aangeven, eventueel met specifieke data, via [email protected]

Om het tekort aan scheidsrechters terug te dringen, worden ook dit najaar weer spelregelexamens afgenomen. We zijn op dit moment met de KNHB aan het kijken naar mogelijke data. In lijn met de richtlijn van de KNHB zijn alle A- en B-Jeugdspelers verplicht om aan het spelregelexamen deel te nemen, als zij nog niet eerder zijn geslaagd. Als extra steun bij de voorbereiding zullen we dit seizoen een examentraining organiseren voorafgaand aan het examen zelf. Zodra de data zijn vastgesteld, zullen we deze communiceren.

Uiteraard nodigen we coaches, ouders en andere geïnteresseerden op om deel te nemen aan het spelregelexamen. Aanmelden kan via [email protected]