Aan het woord November

Nieuw bij MHC Woerden: “Aan het woord…… ”Harriet Telkamp”

Vanaf heden bestaat er een nieuwe maandelijkse rubriek om kennis te maken met mensen die betrokken zijn bij MHC Woerden, zowel achter als voor de schermen.

Als eerste:

Aan het woord…….Harriët Telkamp alias Juf

Voor velen een bekend gezicht, maar misschien niet voor degenen die alleen op zaterdag op de club zijn. Toch hebben ook zij indirect met haar te maken als ze iets lekkers in het clubhuis bestellen. Ze is oh zo belangrijk voor MHC Woerden dus stellen we haar graag  als eerste in deze nieuwe rubriek voor.

Welke rol heb je binnen MHCW?

Ik ben sinds acht seizoenen de kantinebeheerster van het clubhuis. Dat betekent onder andere dat ik de inkoop verzorg van al het eten en drinken en ervoor zorg dat het binnen netjes en aantrekkelijk blijft. Daarnaast begeleid ik de maatschappelijke stages in het clubhuis, elke vrijdag en zondag. Stagiaires treffen alle voorbereidingen voor de zaterdag, zoals snijden van groenten, brownies bakken en uiteraard ook de keuken schoonmaken en opruimen. Het is erg leuk om deze 14- en 15-jarige jongens en meiden te begeleiden.

Wanneer kunnen we jou op de club aantreffen?

Elke woensdag-, donderdag- en vrijdagavond en zondag de hele dag. Daarnaast 1 keer in de maand op maandag als onze trimmers hun eindemaandswedstrijden spelen en bij speciale gelegenheden, zoals de pub quiz, het familietoernooi en de barbecue voor de jongste jeugd. Ik werk officieel twintig uur in de week voor MHCW, in praktijk wordt dat meestal wel meer.

Als je aan MHCW denkt, dan denk je aan….?

Gezelligheid! Toen deze baan in de tijd voorbij kwam, dacht ik eerst: bij een hockeyvereniging, dat is vast een ‘kakclub’ en past niet bij mij. Het tegendeel bleek waar,  MHCW is een hele gezellige club met leuke onderlinge banden. Ik kwam als niet-hockeyer binnen en ook mijn kinderen hebben nooit gehockeyd, maar iedereen is welkom en hoort erbij. Ik voelde me heel snel thuis.

Wat vind jij de leukste momenten in een week?

Voor mij is dat de vrijdagavond. Dames 1 en 2, jong dames 1 en 2 en heren 3 en 4 trainen dan en blijven tot in de late/vroege uurtjes hangen. Ik zorg voor wat lekkers, de muziek gaat aan en het weekend kan beginnen. Maar ook de donderdagavond is steeds voller en gezelliger aan het worden met een vaste club trimhockeyers. En ik geniet van avonden als de Quiznight omdat je dan veel leeftijden door elkaar hebt.

Wat is je leukste of grappigste ervaring bij MHCW?

Dat zijn er velen. Ik vergeet nooit dat ik op het familietoernooi met sushi aankwam en hoe enthousiast daar toen op gereageerd werd. Dat vind ik ook leuk om niet steeds hetzelfde te doen en ook eens te verrassen met iets onverwachts.

Een grappige herinnering is dat op een vrijdagavond een keer de fietsen door een paar zo goed verstopt waren dat niemand weg kon.

En wat ik heel leuk vind is dat mijn man Wil altijd bedankt wordt als hij weer eens geholpen heeft met iets. Dat doet hij namelijk heel veel en gewoon in zijn eigen tijd, bijvoorbeeld bij barbecues of zoals laatst met de bouw van het ‘rookhok’. Dan is het fijn dat dat gewaardeerd wordt.

Wat hoop je bij te dragen aan de club vanuit je rol?

Dat ik een fijne plek bied waar mensen graag zijn. Je bouwt toch een band met teams op en ik word vaak wel als tweede moeder gezien. Ik heb wel overwicht hoor, ze kunnen heel ver gaan maar ze weten waar de grenzen liggen. Misschien noemen ze me daarom geen Harriët maar Juf, haha.

Waarom zouden mensen vrijwilliger moeten worden bij MHCW?

Als je kind hier sport vind ik het belangrijk dat je een taak voor de club doet en het is ook nog hartstikke leuk. Het hoort erbij vind ik en je krijgt meer band met de club.

Heb je een tip voor de club?

Doorgaan met leuke, ‘feestelijke’ avonden, wat mij betreft een keer in de maand. Dus niet alleen de pub quiz, maar bijvoorbeeld sjoelen, klaverjassen, spelletjesavond en zo zijn er nog veel meer dingen te bedenken. Ruimte genoeg en je trekt op die manier een breder publiek en gaat er waarschijnlijk steeds meer eigen initiatief komen vanuit leden.

En een tweede tip is een aparte koffiecorner. Bestellen en betalen aan de bar en dan in de corner je ‘bakkie’ halen. Dat verdeelt de mensen meer op de piekmomenten.

Heleen Roelevink

10-11-2018 @ 20:32:52 |Juf, je bent een topper!

Victor Huber

11-11-2018 @ 16:08:28 |Juf waar blijven de frikandellen.....?