Arbitrage Oktober

SPELREGELDIPLOMA

Attentie trainers/coaches van B-Jeugd (en A-herkansers)

Vanaf het moment dat je in de B-jeugd speelt is iedereen verplicht het spelregeldiploma te halen. Wie daarvoor slaagt ontvangt van de Hockeybond (KNHB) de clubscheidsrechterskaart en is bevoegd om (officiële) wedstrijden te fluiten.

Als voorbereiding op het examen gebruik je het e-learningprogrammavan de bond (knhb.drillster.net). De kandidaten voor dit seizoen zijn inmiddels in het bezit van de inlogcodes en een uitleg van het programma. Een aantal is er inmiddels al aan begonnen en enkelen zijn zelfs al bijna klaar met de voorbereidingen voor het examen op donderdag 24 november (JB2 MB1 MB2 MB4) en op dinsdag 29 november (JB1 MB3 en herkansers).

Let op:

Verplichte kandidaten die niet meedoen lopen de kans om voor de eerste competitiewedstrijd na het examen uitgesloten te worden. Dat gebeurt als je zakt voor het examen of niet komt opdagen EN op het moment van het examen minder dan 75% van de e-learning hebt doorlopen. (Wie dus 75% of meer scoort wordt zeker niet uitgesloten, maar je moet wel herkansen als je niet slaagt.)

Tussenstand e-learning: Enkele kandidaten hebben de 75% al (ruim) gehaald en zijn dus immuun voor uitsluiting!

Voor wie het leuk vindt zijn er twee trainingen "Wat doe je?” in het clubhuis op donderdag 17 november en dinsdag 22 november van 20.00-21.30. Deze trainingen zijn niet verplicht maar wel nuttig voor als je echt gaat fluiten. Je leert hoe je je voorbereidt op je fluitbeurt en waar je op let om de spelregels op een heldere, voor iedereen begrijpelijke manier toe te passen. De spelregels zelf leer je met de e-learning.

Vragen over het spelregeldiploma of meedoen aan de vrijwillige trainingen?

Mail naar [email protected].

Peter Schepp,

arbitragedocent KNHB en opleidingscoördinator MHC Woerden.